Pesanan buat kaum Hawa 

 

         Wahai lelaki, kalau kau tepuk dada tanya selera, tentu-tentu kau pilih 1 nafsu kau tu : perempuan. Lelaki dah berkahwin ni kadang susah nak mengaku dah beristeri. Apapun terjadi, wanita juga nanti disalahkan. Susah kan jadi seorang wanita. 

Apapun, tepuk dada tanya iman. ‬Sebagai seorang yang berpegang teguh dengan agama Islam, kalau digoda oleh sesiapa pun, iman anda kuat, tentu tak melayan bisikan syaitan untuk buat hati anda tergoda. 

Baik lelaki atau wanita, bagi yang kata sudah takdir, adakah anda yakin itu takdir anda? Selagi boleh elak, ubah pendirian anda. Supaya kelak hati tak disakiti. 

Wahai kaum hawa, martabat wanita itu lebih tinggi nilainya. Jagalah hati, terpelihara lah maruah. InshaAllah.

Doa yang baik-baik 👌🏼

#selfnote #peringatanbuatkita #selfreminder

adios.✌🏼

– lady shine bright.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s